Çağrı Merkezi: +90 552 690 60 74

400 TL üzeri tüm siparişlerde kargo ücretsiz

blog ile para nasil kazanilir

Autodesk 3ds Max 2025 ile Gelen Yenilikler

OCIO Color Management

OpenColorIO artık yeni sahnelerde renk yönetimi için varsayılan moddur. Bu, modern bir renk hattının uygulanmasını her zamankinden daha kolay hale getiriyor.

GUID C3B5B73E 66BE 49DA B5D4 1DEA8553210B

Önceki sürümlerde yapılan değişikliklere ek olarak 3ds Max 2025, aşağıdaki iyileştirmeleri de içeriyor:
VertexPaint aracı tamamen renk yönetimine sahiptir.

Yeni Renk Alanı Dönüştürme işlemi operatörü, renk verilerini (köşe renkleri gibi) bir işleme alanından diğerine dönüştürmek için Veri Kanalı değiştiricilerine uygulanabilir.

Çıktı Dosyasını Oluştur iletişim kutusundaki ve diğer yerlerdeki Otomatik seçeneğinin davranışı artık görüntü dosyası türüne bağlıdır. Tipik olarak doğrusal olan formatlar (EXR gibi) için herhangi bir dönüştürme uygulanmazken, Renk Yönetimi Ayarlarında belirtilen çıktı dönüşümleri diğer formatlar için kullanılır.

Dokuya Bake aracı artık çıktı dosyaları için renk alanını seçmenize olanak tanıyor.

ColorSpaceNamePathSearch kuralı, OCIO v1’de görüntü dosyalarının renk alanlarına nasıl atandığını eşleştirmek için kullanılabilir.
OCIO sürümü 2.3.2’ye güncellendi.

Renk Yönetimi Ayarları iletişim kutusunda (Rendering > Renk Yönetimi) renk yönetimini projenizin ihtiyaçlarına uyacak şekilde yapılandırabilirsiniz. 3ds Max’in önceki sürümlerinde renk yönetiminin varsayılan olarak çalışma şekline geri dönmek için Renk Yönetimi Modu’nu Gama İş Akışı olarak ayarlayın.

Updated Global Search feature

Küresel arama, kullanılan son 5 öğenin görüntülenmesi, araç klipleriyle genişletilmiş sonuçlar, komutları etkinleştirmek için çift tıklama ve arama penceresini yerleştirme yeteneği gibi genişletilmiş işlevler sağlayacak şekilde modernleştirildi.

GUID 852CC171 8474 4200 ACEB 280B692960CD

Global Arama özelliğini etkinleştirmek için x tuşuna basın.

Görünüm Alanında boş bir alanı tıklatırken x tuşuna bastığınızda görünen Genel Arama özelliği, araçların, işlevlerin, komutların ve ayarların kapsamlı bir listesini parmaklarınızın ucuna getirecek şekilde güncellendi. Artık siz yazarken, yazdıklarınıza bağlı olarak “ile başlayacak” veya “herhangi bir kelimeyle başlayacak” şekilde düzenlenmiş, genişletilmiş bir komut listesi görünür. Menülerde arama yaparken zamandan tasarruf etmek amacıyla yeni arama ayarlarına geçiş yapmak için dişli simgesini de seçebilirsiniz.

Kullanılan son 5 öğe: Sonuçlar, kullandığınız son 5 komutu görüntüler, böylece eylemleri kolaylıkla tekrarlayabilirsiniz. Örneğin, nesnenize bir büküm değiştirici uygulamak için be yazarsanız, bir sonraki aramanızda uygulanan büküm değiştirici, daha önce kullanılmış bir öğe olarak arama sonucunuzda otomatik olarak görünecektir.
Kategori görünümü: Aramadaki yeni bir sütun, Öğenin ‘Kategorisini’ gösterir (örneğin, Değiştiriciler, Araçlar, MassFX, Oluşturma vb.)
Etkinleştirmek için sonuçları çift tıklayın: Arama sonuçlarınızı göründükleri anda çift tıklayarak eylemleri hızlı ve doğrudan Arama menüsünden başlatın.
Bağlamsal sonuçlar: Arama sonuçlarınız yalnızca ilgili öğeleri (mevcut bağlamda geçerli olan öğeler) içerecektir.
Kısayollar ve genişletilmiş Araç Klipleri: Aramanızla birlikte genişletilmiş sonuçlar görüntülenir (aşağıdaki animasyona bakın).
Yeniden boyutlandırılabilir arama çubuğu genişliği: Dişli simgesinin içerik menüsünden Açılır Pencere Genişliği kaydırıcısına erişebilirsiniz.
Yerleştirilebilir bir pencere oluşturun: Dişli simgesi bağlam menüsünden Pencereyi/Açılır Pencereyi Değiştir’i seçin. Bir pencereye geçtiğinizde, arama pencerenizi sabitlemek ve ona her zaman erişilmesini sağlamak için pencereye sağ tıklayın > Yerleştir > Üst, Alt, Sol veya Sağ arasından seçim yapın.
Hatırlanan ayarlar: 3ds Max, aracın son durumunu hatırlayacaktır (bu ayarlar 3dsMax.ini dosyasında saklanır).

GUID C03D603B CA76 4831 A7A3 82B7BA6958EC

Araç Klibi’ni görüntülemek için bir Arama sonucunun üzerine gelin.

Retopology Tools for 3ds Max 1.5

3ds Max için güncellenmiş Retopoloji Araçları, Autodesk ReForm kullanılırken işlem süresinde iyileştirmelerin yanı sıra ön işleme ve OpenVDB yeniden oluşturmayı bağımsız süreçler olarak sunar.

GUID 9E44B95B D64B 48D1 B9EA 53458AA68F1D

Retopology Tools sürüm 1.5, 3ds Max 2025 kurulumunuza otomatik olarak dahil edilir. 3ds Max’in önceki bir sürümünü kullanıyorsanız, 3ds Max sürümünüz için en son Retopology Tools yükleyicisini Autodesk hesabınızdan indirebilirsiniz.

Performans geliştirmeleri
Retopology’nin temel algoritması Autodesk ReForm, sürüm 1.5’e güncellenerek performans ve kararlılığın iyileştirilmesi sağlandı. Performans artışı giriş ağına bağlı olarak değişiklik gösterse de işlem süreleri artık %8’e kadar daha hızlıdır. ReForm sürüm 1.5 yalnızca 3ds Max 2025 için mevcuttur. 3ds Max’in önceki desteklenen sürümleri, ReForm’un önceki destek sürümünde kalacaktır.

Özellik iyileştirmeleri
Önişleme artık algoritma menü seçeneklerinden bağımsız bir seçenektir (3ds Max 2022 veya daha yeni sürümlerde mevcuttur). Bu işlevi kullandığınızda, yalnızca Ön İşlem adımını gerçekleştirerek size üçgenleştirilmiş bir çıktı sonucu verir.

OpenVDB remeshing’e (3ds Max 2024 veya daha yenisi için mevcuttur) artık algoritma menü seçeneklerinden erişilebilmektedir. Bu seçenek seçildiğinde, İşaretli Uzaklık Alanları (SDF) ızgaralarını kullanarak su geçirmez geometriyi yeniden oluşturan OpenVDB’nin Hacim-Mesh dönüşümünü kullanarak seçtiğiniz verileri yeniden oluşturabilirsiniz. Daha sonra Voxel Size parametresini ayarlayarak oluşturulan çıktının çözünürlüğünü etkileyebilirsiniz.

OpenVDB tabanlı ağ oluşturmayı kesintiye uğratmak için yeni bir kaçış mekanizması da eklendi. OpenVDB işleminde iptal isteğini çağırmak için ESC tuşunu kullanın. Bu mekanizma, yanlışlıkla bir voksel boyutunu daha uzun işlem süresine neden olacak bir değere ayarladığınızda yardımcı olacaktır.

Not: Karmaşık OpenVDB hesaplamaları için bu iptal anlık olmayabilir ve OpenVDB zaten önemli miktarda CPU ve bellek kaynağı tüketiyorsa gecikmeli olabilir.

Arayüzde yeni ve güncellenmiş araç ipuçları görülebilir.

Hata düzeltmeleri
Retopoloji hata düzeltmeleri hakkında daha fazla bilgi için 3ds Max 1.5.0 Sürüm Notları için Retopoloji Araçları’na bakın. 3ds Max’in önceki sürümlerinin güncellenmiş sürümlerini Autodesk hesabınızdan indirin.

Menu Editor

3ds Max, yeni menü özelleştirme sisteminin bir parçası olarak yeni bir Menü Düzenleyiciye sahiptir.

GUID 1B74E1B2 2529 4804 984A E8E00ABE5D72

Yeni Menü Düzenleyici, 3ds Max menülerini ve dörtlü menüleri kolayca özelleştirmenize olanak tanır. Düzenleyici, menü ve dörtlü menü öğelerini eklemenize, yeniden adlandırmanıza veya kaldırmanıza, yeni ayırıcılar ve alt menüler oluşturmanıza ve menüleri yeniden sıralamanıza olanak tanır.

3ds Max tamamen güncellenmiş bir menü sistemine sahiptir ve artık özelleştirilmiş menü konfigürasyonlarınızı kaydedebilir ve yükseltme yaptığınızda bunları gelecek sürümlerde kullanabilirsiniz.

Geliştirici modu
Menü Düzenleyici ayrıca üçüncü taraf geliştiricilerin eklentileri için menüler ve dörtlü menüler oluşturmasına olanak tanıyan bir Geliştirici Modu da sunar. Bu modda oluşturulan .mnx ve .qmnx dosyaları eklenti paketlerine eklenebilir.

Güncellenen menü sistemi aynı zamanda üçüncü taraf geliştiricilerin eklentilerinde kullanmaları için yeni MAXScript ve C++ gösterimini ve <dil kodu>/CUI/ klasöründe yerelleştirilebilir menü girişleri desteğini de içeriyor. Bu yeni sınıflar ve arayüzler hakkında daha fazla bilgi için MAXScript Yardımı ve Geliştirici Kılavuzu’ndaki Yenilikler konularına bakın.

Daha fazla bilgi için bkz. Menü Düzenleyici.

USD for 3ds Max 0.7 Plug-in

Güncellenmiş Evrensel Sahne Açıklaması (USD) eklentisi, sanatçıların, animasyonlu ışık ve kameranın yanı sıra blendShape dahil olmak üzere animasyonları içe aktarmalarına olanak tanır.

3ds Max 0.7 için USD’deki Yenilikler

Animasyonları içe aktarın – kamera ve ışık
Bu güncellemeyle artık kamera ve ışık niteliklerinin USD animasyonlarını 3ds Max’e aktarabilirsiniz.

Animasyonları içe aktar – blendShapes
Kamera ve ışığa ek olarak, USD blendShapes’i Morphers olarak 3ds Max’e aktarabilirsiniz.

USD primlerini seçme ve taşıma yeteneği
Bu güncelleme, birincil alt nesne modundayken görünüm alanında USD primlerini seçme ve taşıma yeteneğini sunar.

USD ihracatçısında çoklu/alt nesne malzemeleri desteği
Bir USD dosyasını dışa aktarırken çoklu/alt nesneli malzemelerin kullanımına uyum sağlamak için Malzeme Değiştiricinin işlevselliğini genişlettik.

Yeni özelliklerin, iyileştirmelerin ve hata düzeltmelerinin tam listesi için 3ds Max v0.7.0 Sürüm Notları için USD’ye bakın.

3ds Max’e USD yüklemek için Kurulum Talimatlarına bakın.

USD terminolojisine aşina olmak için bkz. USD terminolojisi ve bileşimi.

3ds Max için USD hakkında bilgi edinmek üzere 3ds Max için USD çevrimiçi yardımına bakın.

3ds Max için USD ile komut dosyası oluşturmak için 3ds Max USD Uzantısı için Komut Dosyası Oluşturma API belgelerine bakın.

USD gelişimine katılmak için resmi Autodesk beta topluluğunu ziyaret edin.

Arnold for 3ds Max 5.7.0.0

Hacimlerde küresel ışık örneklemesi

Küresel ışık örneklemesi artık hacimler halinde destekleniyor. Hacimlerde küresel ışık örneklemesi kullanıldığında işleme süresindeki artış, ışık sayısına bağlıdır, ancak yalnızca birkaç ışığın olduğu sahnelerin bile işlenmesi daha hızlıdır.

Yansımalarda mesafe gölgelendirici

Uzaklık gölgelendirici artık yansımalar gibi ikincil yolları düzgün bir şekilde yönetiyor.

Yer paylaşımlı görüntüleyici

İşlenen görüntülerin üzerine metin yazdırarak işlemelerinizi dekore etmenize veya etiketlemenize olanak tanıyan yeni bir görüntüleyici.

Geliştirilmiş kalın eğriler kesişimi

Kalın moddaki eğriler ortalama %10 daha hızlıdır (bazı durumlarda %100’ün üzerinde) ve yakın çekimlerde daha iyi görünürler.

Toon ışık grubu AOV’leri

Çizgi gölgelendirici artık aov parametrelerinde etiket bulunan ışıklardan doğrudan aydınlatma için AOV’ler çıkarıyor.

Daha Fazla Geliştirme
Görüntüleyici ayarları dışa ve içe aktarılabilir: Sahneler arasında değişim yapmak veya ön ayar olarak kullanmak için bir grup görüntüleyici arnold dosyalarına (.ass, usd) dışa ve içe aktarılabilir.

Görüntüleyiciler otomatik olarak mantıksal bir sıraya göre sıralanır: Görüntüleyiciler eklediğinizde, bunlar otomatik olarak en kullanışlı sıraya göre uygulanır (örneğin, Işık Karıştırıcılar listede ilk sırada yer alır). Gerekirse bunları manuel olarak yeniden sipariş edebilirsiniz.

Arnold RenderView’da nesne seçimi: Arnold RenderView’da nesneleri, bir üretim görselleştirmesinin yanı sıra etkileşimli bir görselleştirme sonrasında da seçebilirsiniz.

OSL İçerme Yolları genişletildi: MAXtoA’daki OSL derleyicisi artık 3ds Max’in OSL dosyaları için kullandığı dizinlerdeki dosyaları içeriyor.
3ds Max için USD ile geliştirilmiş dışa aktarma: MaxUSD’de Arnold şablonunu kullanırken çeşitli iyileştirmeler eklendi. Sahne hiyerarşisi artık MAXtoA ve 3ds Max USD arasında daha iyi hizalandı, örneklenen nesneler artık doğru şekilde dışa aktarılıyor ve devralınan dönüşüm matrisleri artık doğru şekilde dışa aktarılıyor.

Geliştirilmiş MaterialX desteği: Arnold artık standart kütüphaneyi karıştırarak MaterialX düğüm grafiklerini oluşturabiliyor. Arnold düğüm tanımlarını yükleyen DCC’ler, yeni eklenen kullanıcı arayüzü meta verilerinden yararlanacak ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlayacak. Arnold ayrıca artık MaterialX 1.38.8’i kullanıyor. Bu güncelleme, MaterialX standart kütüphanesinden yeni düğümler içerir. Değişikliklerin tam listesi için lütfen tam sürüm notlarına bakın
Emisyon ve ışık grubu başına AOV’ler: Işık grubu başına dolaylı AOV’ler artık emisyonu içermemektedir. Yayıcı yüzeyler artık yalnızca “varsayılan” ışık grubu çıkışında görünüyor. Gölgelendiricilerde emisyon kullanıldığında, ışık grubu AOV’lerinin toplamı artık güzellik geçişine eklenecektir.

GPU’da SSS’de otomatik çarpmayı değerlendirin: Otomatik çarpma artık sss_use_autobump seçeneği etkinleştirildiğinde GPU oluşturucuyla SSS hesaplamasında değerlendirilecek; bu, CPU’da işleme sırasındaki davranışla eşleşiyor.
Intel Gürültü Giderici ile GPU Gürültü Giderme: Intel gürültü giderici artık NVIDIA ve Intel GPU desteği aracılığıyla gerçek zamanlı gürültü giderme içeriyor. OIDN gürültü giderici görüntüleyici için Otomatik/CPU/GPU modları arasında geçiş yapabilirsiniz. Arnold artık günlükte gürültü giderici için doğru zamanlama bilgisi de sağlıyor.

Toplu işlemeler artık lisans hatası durumunda iptal ediliyor: Arnold artık toplu işlemede bir lisans hatası varsa iptal ediyor. abort_on_license_fail seçeneği artık varsayılan olarak doğrudur ve yalnızca toplu işlemeler için geçerlidir. Bu, filigranlar için oluşturulan görüntü dizilerini kontrol etmenize gerek olmadığı anlamına gelir. Etkileşimli oluşturma işlemi iptal edilmez ve lisansta filigran bulunması her zamanki gibi başarısız olur. ARNOLD_FORCE_ABORT_ON_LICENSE_FAIL ortam değişkeni bu varsayılan davranışı geçersiz kılar (0 = lisansta filigranlarla toplu ve etkileşimli oluşturma başarısız, 1 = lisans başarısız olduğunda toplu ve etkileşimli iptal).
İşleme istatistikleri için lisans teslim alma süresi ekleyin: İşleme istatistikleri artık belirli bir işleme için lisans teslim almada harcanan mikrosaniye cinsinden süre olan “lisans teslim alma süresini” de içeriyor. Bu, toplu iş oluşturma sırasında uzun ödeme sürelerini teşhis etmek için kullanışlıdır.

Tx dosyasına var olmayan yolları otomatik olarak oluşturun: Bir .tx dosyası (maketx, autotx, AiMakeTx) oluşturmak artık çıktı .tx dosyasına giden yollar mevcut olmasa bile çalışıyor: Arnold artık bu yolları oluşturuyor.
Daha hızlı örtüşen hacimler: Arnold, çok sayıda örtüşen hacim olduğunda yüzde birkaç daha hızlı görüntü oluşturur.
Geliştirilmiş profil oluşturma: Prosedür ve hacim kesişim süreleri artık ana BVH’ye dahil edilmek yerine ayrı olarak listeleniyor. Profil oluşturma, özellikle yardımcı iş parçacıklarının dikkate alınmadığı çok iş parçacıklı kod gibi diğer alanlara da eklenmiştir. Bu daha kaliteli istatistiklerle sonuçlanmalıdır.

USD 23.11 Güncellemesi: USD sürümü, prosedür gereği USD 22.11’den 23.11’e güncellendi.
Işık örnekleri: Artık bir Point Instancer ile ışıkların örneğini oluşturabilirsiniz.
Hydra’daki örneklerde Görünürlük ve Örtüler: Hydra Render Temsilcisinde, Arnold görünürlüğü ve örtü nitelikleri artık örnekler üzerinde çalışıyor.

Dosya formatı olarak desteklenen UDSZ dosyaları: usdz dosyalarını kick.exe ile oluşturabilir ve usd prosedürüyle yükleyebilirsiniz.

Hydra’daki ortografik kameralar: Ortografik Kameralar artık Hydra işleme temsilcisinde destekleniyor.
Hydra’da Piksel En Boy Oranı: Arnold Render Delegesi artık pikselAspect’i destekliyor

Bir yanıt yazın
Tüm Türkiye´ye Ücretsiz Gönderim

Yukarıdaki tüm siparişlerde 400 TL

% 100 Ögrenme Garantisi

100% Güvenli Ödeme

MasterCard / Visa

Para biriminizi seçin