Çağrı Merkezi: 0850 309 8 496

400 TL üzeri tüm siparişlerde kargo ücretsiz

blog ile para nasil kazanilir

Autodesk 3ds Max 2026 ile Gelen Yenilikler

Herkese merhaba bu yazımızda 3ds max 2026 ile gelen yeniliklere göz atacağız, evet başlıyoruz….

Varsayılan Malzeme: OpenPBR (2026’da Yenilikler)

GUID 9A07B8AE 6655 447A 99D5 298F01B1C1A5

OpenPBR, CG malzemelerinin çoğunluğunu doğru bir şekilde modelleyebilen etkileyici ve sezgisel bir dizi kontrol seti sunar ve MaterialX ve OpenUSD ile uyumluluk dahil artan birlikte çalışabilirlik. İyi çalışan ve çoğu günlük kullanımlar için makul görünen ve ayrıca ürünler arasında ortak bir arayüz sağlayan fiziksel tabanlı bir malzemedir. Kullanımı ve ayarları hakkında ayrıntılı bilgi için Arnold Kullanıcı Kılavuzu’ndaki OpenPBR Yüzeyine bakın.
Performans nedenleriyle, ViewPort basitleştirilmiş bir gölgelendirici kullanır. CurrentDefaults.ini dosyanıza aşağıdaki ayarı ekleyerek veya düzenleyerek bu optimizasyonu kapatabilirsiniz (0 Kapalı ve 1 Açık):

[OpenPBR]
UseSimplifiedViewportShader=0

Spline için Vertex Kaynak Değiştirici Desteği (2026’da Yenilikler)

Tepe kaynağı değiştiricisinde iyileştirmeler

Spline Desteği: Spline üzerinde çalışırken ve tepe kaynağı değiştiricisini uygularken, açık köşeler (iki segmenti olmayan bir tepe noktası) birlikte kaynaklanabilir. Bu iyileştirme, açık olan splines’i hızlı bir şekilde onarmanıza, tek bir spline segmentine oluşturulan bir dizi spline birleştirmenize ve bir spline düzenlenebilir, oluşturulabilir ve prosedürel tutmanıza yardımcı olabilir.
Temizleme işlemi: Değiştirici şimdi ek bir temizleme işlemi gerçekleştirecek şekilde güncellendi. Vertex kaynağının uygulandığı poli tabanlı nesneler için, ölü köşeler (artık gerekli olmayan ancak topoloji değiştiren poli işlemlerinin bir sonucu olarak meydana gelen eski veri yapıları) kolayca temizlenebilir.

Spline desteği

Bir spline’ı kapatmak için tepe kaynağını kullanmanın yararı, ekstrup, eğim veya eğim profili gibi 3D bilgileri veren ve başarılı bir sonuç elde eden değiştiricilerin uygulanmasını mümkün kılacağıdır. Yaygın spline ithalat örnekleri, bunlarla sınırlı değildir: yazı tipleri, içe aktarılan vektör grafikleri, logolar ve mimari veriler.
Not: Spline için kaynak nesne başına gerçekleştirilir ve açık köşeler arasındaki kaynak nesneler arasında çalışmaz. Vertex kaynağı, aynı nesnedeki birden fazla şekil arasında kaynak yapar, ancak birden fazla nesne olmaz. Bu nedenle, birden fazla açık spline’a tepe kaynağı uygulayamaz ve hepsinin bir araya gelmesini ve en yakın boşluklarını kapatmak için ayarlamasını bekleyemezsiniz.

Örnek olarak, aşağıdaki adımları kullanarak düzenlenebilir bir nesneye prosedürel olarak kaynak yapılabilir bir nesneye kaynak yapabilirsiniz:

Bir ok başı şeklinde, işaretten daha az veya daha büyük (<) daha büyük iki segmenti olan bir çizgi oluşturun.
Değiştirici listesi açılır menüsünden dizi değiştiriciyi ekleyin.
Dizi dağılım parametrelerinde, Y sayımını 6 olarak değiştirin.
Değiştirici listesi açılır tarihinden, düzenleme spline değiştiricisini uygulayın.
İpucu: Spline’ınızın ücretsiz kenarlarını veya köşelerini görmek için Düzenleme Spline değiştiricisini kullanın.
Değiştirici listesi açılır menüsünden Vertex kaynak değiştiricisini uygulayın.
Spline’larınızı kaynaklamak için bir eşik mesafesi belirtin. Değişikliklerinizi sağlamak için tepe sayımından önce ve sonra kullanın.
Dizi seçeneklerine geri dönün ve Y sayımını 10 olarak değiştirin.
Değiştirici listesi açılır menüsünden oluşturulabilir spline değiştiriciyi uygulayın.
Şimdi prosedürel ve sürekli bir bükülme samanınız var.

İpucu: Bu adım kombinasyonu, spline uç noktalarının prosedürel kaynağına yöneliktir. Bu, herhangi bir spline kaynak yapmak veya kapatmak ve dizi değiştirici veya oluşturulabilir spline değiştirici ile kolayca düzenlenebilir olmasını sağlamak için kullanışlıdır. Örnek kullanım durumları şunları içerir: harf formları, çitler, bükülmüş pipetler ve daha fazlası.

Yığın Pozisyonuna Dönüş (2026’da Yenilikler)

GUID B514DFC3 06E6 4117 904C 187857463AA5

Yığın konumunu korumak için değiştirici yığın kontrollerindeki değiştirici yığınının hemen altına yeni bir düğme eklendi.
Açıkken, bu düğme, şu anda çalıştığınız sahnede nesneyi yeniden seçtiğinizde değiştirici yığınında en son seçtiğiniz değiştiriciye geri dönmenizi sağlar.
Not: Bu geçiş varsayılan olarak kalır. Bu geçişin (açık/kapama) durumu 3DS Max Oturumlarında da hatırlanacaktır.

Panel Oluştur: Nesne Araması (2026’da Yenilikler)

GUID 036B80CC 5EFD 4B32 9AB4 B56B9A82A2D5

Komut panelinin Create panelinin üstüne eklenen nesne arama widget’ından sahnenize eklenecek nesneleri kolayca bulun.
Tüm nesneleri arayın

Arama seçenekleriniz artık bu alanda ortaya çıkacak ve aradığınız nesneleri bulmayı kolaylaştıracak (istediğiniz nesneye ulaşmak için sekmeler ve açılır listelerden geçmek yerine).
Global Search Field’ın teknolojisine dayanarak, bu arama daha önce kullanılan öğeleri listeleme ve arama metni vurgulama gibi özellikler de sunacaktır.

Performans Geliştirmeleri (2026’da Yenilikler)

GUID C26F80E8 AA51 49F8 87B1 A4CC0F055C9D

Performans Geliştirmeleri

Boolean değiştirici ile daha kolay bir şekilde hacim tabanlı ağ oluşturun. Boolean operasyonları artık CARVE kullanırken 3DS Max 2025.3 güncellemesinden% 40’a kadar daha hızlıdır.
Dizi değiştirici artık sonuçları 3DS Max 2025.3 güncelleme sürümündeki optimizasyonlardan% 15’e kadar daha hızlı işleyebilir.
Conform değiştirici, sahne karmaşıklığınıza bağlı olarak% 40’a kadar bir iyileştirme ile güncellendi.
Yer değiştirici, sahnenize bağlı olarak 2.28X’e kadar daha hızlı işlem süresini içerecek şekilde geliştirilmiştir.
Daha iyi görünüm portu işlemesi için cilt değiştirici geliştirildi. Artık daha hızlı canlandırabilir ve zaman çizelgesinden daha hızlı hareket edebilirsiniz.
3DS maksimum sıvılar,%10’a kadar bir işlem hızı iyileştirmesi için güncellendi.

Animasyon Güncellemeleri (2026’da Yenilikler)

GUID DE664E15 59DE 4839 8945 D95B222C557D

Bu güncelleme, ViewPort performansı, CAT (karakter animasyonu araç seti) ve biped için işlevselliği ve stabiliteyi artırmaya odaklanır. Bu iyileştirmeler animasyon iş akışlarını geliştirmeyi ve uzun süredir devam eden sorunları ve müşteri önerilerini ele almayı amaçlamaktadır.

Bu sürümde ele alınan bazı güncellemeler aşağıdadır:
ViewPort Performans Geliştirmeleri
Geliştirilmiş çoklu işleme sayesinde görünüm portu etkileşimleri artık daha hızlı ve daha duyarlıdır. Karmaşık sahnelerle çalışırken daha yumuşak bir deneyim bekleyin.

Daha hızlı ve daha duyarlı etkileşimler: Geliştirilmiş çok işlevli okuma sayesinde, görünüm portu etkileşimleri artık daha hızlı ve daha duyarlıdır ve karmaşık sahnelerle çalışırken daha pürüzsüz bir deneyim sağlar.
Artırılmış oynatma hızı: ViewPort yanıt verebilirliğinde bir performans artışının tadını çıkarın.
Optimize edilmiş çoklu işleme: Çekirdek ağ ve cilt hesaplamaları artık daha verimli çalışarak genel iş akışını artırıyor.
Gelişmiş donanım kullanımı: İşleme gücünün daha akıllı kullanımı, tahta genelinde etkileşimi artırır.

CAT Düzeltmeleri
CAT, daha fazla yaratıcılık ve hassasiyet için iş akışını kolaylaştıran ve iş akışını optimize eden geliştirmelerle daha sorunsuz ve verimli bir animasyon deneyimi sunuyor.

Hareket Katmanı Klonlama revizyonu: Bir kedi teçhizatını hareket katmanları ile klonlamak veya bir hareket katmanını kopyalamak ve yapıştırmak artık tüm alt bileşenleri içeriyor ve kaynak teçhizata eksik öğeler veya istenmeyen referanslar sağlanmıyor.
Ayak İzi Düğümü Kararlılığı: Hareket katmanı ve ayak izi düğümlerinin iyileştirilmiş kullanımı, klonlama, katman kopyalama/yapıştırma işlemleri ve işlemleri geri alma sırasında ayak izlerinin geçerli kaldığını garanti eder.
Refactored Katman Mastası: Masting işlemi, uygun bağlantı oluşturmayı sağlamak için yeniden işlenerek kaynak teçhizata istenmeyen referansları ortadan kaldırdı.
TrackView Cleanup: TrackView’da çeşitli kedi denetleyicilerini seçmek artık rastgele, anlamsız değerler görüntüleymez.
Gelişmiş Kararlılık: Hareket Editörü kullanıcı arayüzü ile ilgili çok sayıda çökme ve nesneler sadece kısmen başlatıldığında klonlama veya geri alma gibi işlemler sabitlenmiştir, bu çökmeleri önlemek için belirli korumalar eklenmiştir.
Cat Controller Geri Arama Düzeltmesi: Geri arama sırasında geri çağrıların uygun şekilde dinlenmesini sağlayarak gelişmiş kedi denetleyici davranışı.

Biped düzeltmeleri
BIPED artık BIP dosyalarının tam ad eşleşmesini kullanarak yüklemesine izin vererek animasyon yönetimi ile daha fazla esneklik sunuyor. Bu, animasyon verilerini kaybetmeden teçhizatları değiştirmeyi kolaylaştırır.

Ekstra kemikler üzerinde daha fazla kontrol: Artık mevcut animasyonlarını sağlam tutarken kanatlar veya kuyruklar gibi ekstra kemikleri ekleyebilir ve yeniden düzenleyebilirsiniz.
Kesintisiz iş akışı: Yeni ad eşleştirme sistemi, karakter teçhizatlarını güncellerken sorunsuz geçişler sağlar.
Gelişmiş uyumluluk: BIP animasyonları işlevsel kalır, oyun ve film projeleri için daha fazla uyarlanabilirlik sağlar.
#ExTrabonesNameMatch seçeneği: Ekstra kemik animasyonunun dizin yerine adla eşleştirilmesine izin vererek istenen animasyon sonuçlarını sağlayarak MaxScript için eklendi.

Bu incelemeler, teknik kesintiler olmadan canlandırmaya odaklanmanıza, daha fazla yaratıcılık ve hassasiyet için iş akışınızı optimize etmenizi sağlar.

İyileştirmelerin tam listesi için, 3DS Max 2026 güncelleme sürüm notlarının animasyon bölümünü ziyaret edin.

Yeni OSL Haritalar (2026’da Yenilikler)

GUID A44BC021 2439 4D36 9938 9FF414C17A57

Açık Gölgelendirme Dili (OSL), yeni bir OSL haritası, çeşitli OSL haritalarının tüm kategorisi kullanmanızı sağlar ve herhangi bir oluşturucu ile kullanmak için geliştirme araçlarını kullanarak kendi OSL haritalarınızı oluşturabilirsiniz. Artık aşağıdaki yeni OSL haritalarını kullanabilirsiniz:

Perlage haritası: Antika saatlerin içinde bulunanlara benzer şekilde bir perlage deseni oluşturmak için tasarlanmıştır. Bu harita randomize dairesel oluklar üretir ve olukların farklı yönleri için çeşitli çıktılar sunar. Ayrıca, akış haritası dönüşümü ile kullanıldığında OpenPBR malzemesi ile etkili bir şekilde çalışan bir anizotropi için bir akış haritası sağlar.
Akış Haritası Dönüşümü: Bu harita, tanjant boşluğundaki anizotropi yönünü tanımlayan anizotropi için 2D akış haritasını OpenPBR malzemesinin anizotropi teğet harita girişleri tarafından beklenen koordinat boşluğuna dönüştürmek için tasarlanmıştır.
Numaralı dosya adı V2 Haritası: Bu güncellenmiş gölgelendirici, görüntü sırası dosya adlarına 4 haneli bir sayı ekler. Bu gölgelendiricinin 2 sürümü, geçerli çerçeveyi bir çerçeve aralığı ve hızla eşler ve kaynak çerçeve aralığının dışındayken davranış üzerinde kontrol sağlar. Bitmap zaman kontrolü sunumu ile aynı kontrolleri sunar.

3 points ile bir dikdörtgen oluşturun (2026’da yeni olanlar)

GUID 7BC12BAF 4449 4617 8442 8B1A5CEE37B3

Yeni 3 noktalı yöntemi kullanarak daha fazla kontrol ile spline dikdörtgenleri oluşturun.

Viewport’ta, üç noktaya dayalı bir dikdörtgen oluşturun: İlk tıklama dikdörtgenin köşesini veya başlangıç ​​noktasını ayarlayacaktır. Ardından, ilk kenarı (uzunluk) tanımlamak için sürükleyin ve ayarlamak için sol fare düğmenizi serbest bırakın. Aynı şeyi ikinci kenar (genişlik) için tekrarlayın.

3DS Max için Retopoloji (2026’da Yenilikler)

GUID 2D10B162 7AB3 4296 A344 07AA491BBE22

2026 için, 3DS Max’in temel algoritma reformu için retopoloji araçları, işlem süresini artırmak için güncellendi. Ayrıca, ek temizlik gerçekleştirmek için örgü temizleyici değiştiricisindeki güncellemelerden yararlanabilirsiniz.
Retopology Tools v1.6, Windows, Mac ve Linux’ta desteklenir ve 3DS Max 2026 yüklemenizle kullanılabilir.

Retopoloji araçlarını yüklemek için V1.6, bkz. Kurulum Talimatları.
Retopology Tools v1.6 hakkında bilgi edinmek ve çalışmak için bkz. Retopology Tools arayüzü.
Retopoloji Araçları V1.6’daki sınırlamaları ve düzeltmeleri görmek için bkz. Sürüm Notları.

Akış retopolojisi

Akış retopolojisi artık 3DS Max 2026 kurulumunuza dahildir ve takvim ayı başına 50 iş tamamlayabilirsiniz.

Daha fazla bilgi edinmek için iş gönderme ayrıntılarına bakın ve iş gönderme ayrıntılarının değişebileceğini unutmayın.
Akış retopolojisi hakkında

Akış retopolojisi tıpkı 3DS Max’in retopoloji araçları gibi çalışır, karmaşık geometriyi basitleştirir ve çalışmayı kolaylaştırır. Akış retopolojisi, mesh işlemlerini işlemek için uzak bulut bilişimden yararlanır ve iş tamamlanırken maksimum 3DS’de çalışmaya devam etmenizi sağlar. Akış retopolojisi ile, her işlem için farklı ayarlara sahip tek bir ağda bile birkaç retopolog operasyon çalıştırabilirsiniz. 3DS Max’teki işinizden ayrı bu paralel işlem, zaman kazandırır ve verimliliği artırır.

Akış retopolojisi hakkında bilgi edinmek ve çalışmak için bkz. Bir akış retopolojisi işini gönderin veya izleyin.
Akış retopolojisindeki sınırlamaları ve düzeltmeleri görmek için bkz. Sürüm Notları.
Flow Retopology ile ilgili öğreticileri izlemek için 3DS Max Learning Channel’ı ziyaret edin.
Autodesk hesabınızdan eklentinin güncellenmiş sürümlerini kontrol edin.

3DS MAX 1.2 için akış retopolojisi (2026’da yeni olanlar)

Akış retopolojisi artık 3DS Max 2026 kurulumunuza dahildir ve takvim ayı başına 50 iş tamamlayabilirsiniz.

Daha fazla bilgi edinmek için iş gönderme ayrıntılarına bakın ve iş gönderme ayrıntılarının değişebileceğini unutmayın.
Akış retopolojisi hakkında

Akış retopolojisi tıpkı 3DS Max’in retopoloji araçları gibi çalışır, karmaşık geometriyi basitleştirir ve çalışmayı kolaylaştırır. Akış retopolojisi, mesh işlemlerini işlemek için uzak bulut bilişimden yararlanır ve iş tamamlanırken maksimum 3DS’de çalışmaya devam etmenizi sağlar. Akış retopolojisi ile, her işlem için farklı ayarlara sahip tek bir ağda bile birkaç retopolog operasyon çalıştırabilirsiniz. 3DS Max’teki işinizden ayrı bu paralel işlem, zaman kazandırır ve verimliliği artırır.

Akış retopolojisi hakkında bilgi edinmek ve çalışmak için bkz. Bir akış retopolojisi işini gönderin veya izleyin.
Akış retopolojisindeki sınırlamaları ve düzeltmeleri görmek için bkz. Sürüm Notları.
Flow Retopology ile ilgili öğreticileri izlemek için 3DS Max Learning Channel’ı ziyaret edin.
Autodesk hesabınızdan eklentinin güncellenmiş sürümlerini kontrol edin.

3DS MAX 0.10 için USD (2026’da yeni olanlar)

GUID 346300AA F925 4B7F 8431 D6D58900241D

Katman editörü

3DS için USD MAX 0.10, USD katmanlarının daha verimli bir şekilde ele alınmasını sağlayan katman düzenleyicisini tanıtır.
Işık Bağlama Desteği

Işık bağlaması için destek ekledik ve sahnenizdeki ışıklar ve nesneler arasındaki ilişkiler üzerinde daha fazla kontrol sağladık.
USD eklentisi 3DS MAX ile birlikte

USD eklentisi artık 3DS Max ile birlikte, kurulumu kolaylaştırıyor ve USD özelliklerini kutudan çıkarıyor.
USD Explorer’da sınıf primlerini göster

Artık USD Explorer’da sınıf primlerini görüntüleme seçeneğiniz var.
Viewport’ta USD Basisvves’i görüntüleyin

Artık görünümde USD Basisvves’i görüntüleyebilirsiniz.

Diğer iyileştirmeler ve hata düzeltmeleri için 3DS max v0.10.0 sürüm notları için USD’ye bakın.

3DS Max için USD yüklemek için bkz. Kurulum Talimatları.

USD terminolojisine aşina olmak için bkz. USD terminolojisi ve kompozisyonu.

3DS Max için USD hakkında bilgi edinmek için, 3DS Max Online Yardımı için USD’ye bakın.

Daha fazla bilgi ve USD gelişimine katılmak için resmi Autodesk 3DS Max USD GitHub topluluğunu ziyaret edin.

Substance 3.0.5 (2026’da Yenilikler)

GUID 50D73251 008F 48B5 8EB0 1392F6572CAF

3DS Max 2026, 9.0.0 motor sürümünü kullanan 3.0.5 maddesini içerir. Bu güncelleme ile mevcut yeni gölgeleri keşfedin ve Madde 3D varlıklarını doğrudan Slate Malzeme Düzenleyicisine aktarın.

GUID B2102CCC 6A46 44C3 A9CC C7071B5A2F38

Adobe Maddesi ve 3DS Max hakkında daha fazla bilgi için, bkz. 3DS Maks.

3DS için Arnold Max 5.8.0

3DS Max 2026, Arnold 7.4.0.0 çekirdeğini tanıtan Maxtoa 5.8.0 ile gemiler.

Yakın zamanda eklenen özelliklerin ve hata düzeltmelerinin tam listesi için Maya sürüm notları için Arnold’a bakın.
Cam nesneler için geliştirilmiş, daha gerçekçi gölgeler

Clear Glass gibi şeffaf nesneler artık gölgeler atıyor. Gölgenin görünümü, TheOpenPBR_SURFACE ve Standard_Surface gölgelendiricilerindeki yeni Ticaret_shadow_Density parametresi tarafından kontrol edilir. (Arnold-6881, Arnold-15863, Arnold-15828)

GUID 50142C89 A1B0 4D27 9544 439487424F25
GUID 1590A934 FF1A 43A3 B2D2 760B41C36BBD
GUID 74577B83 B544 4506 BCA7 8C1E56B03917
GUID 592335F2 6DDF 4468 A6D5 006B7FEFD3BC
0 0.5 0.9 1
Transmission shadow density = 0 Transmission shadow density = 1
Caustics off
GUID 2496E61B 1011 4602 9FED 5013F0F5B9EA
GUID 46DE5336 2673 40E3 B0F8 811BD830314D
Caustics on
GUID 9E2C0C8C 9018 42EF 884F 1EA92D12D37B
GUID 13AA9CB9 DB50 434D 9DF2 D1D3ACC79170

Parlak malzemelerde geliştirilmiş küresel ışık örneklemesi (GLS)
GLS artık örnekleme sırasında malzeme parlaklığını dikkate alıyor, bu da özellikle birçok küçük ışık olduğunda kaliteyi büyük ölçüde artırıyor. Sabit AA renderleri için küçük yavaşlamalara neden olur, ancak uyarlanabilir renderler için genel hızlandırmalar getirir. Örneğin, aşağıdaki robot sahnesinde uyarlanabilir olan 1.7x hız kazandık. Bu özellik GLS_GLOSSY_ENABLE kullanılarak etkinleştirilebilir ve devre dışı bırakılabilir. (Arnold-15489)

GUID B229A424 C3C7 4444 8F0E B80A0966D9DF

GUID 27F034F3 8788 4A18 B64C D4541B2640FE

7.3.5, fixed AA 7.3.7, fixed AA

Optimize edilmiş kriptomatte ve GPU desteği
Arnold şimdi GPU’lar için destek ekleyen ve CPU’da performansı artıran bir Cryptomatte’nin iç bir uygulamasına sahiptir. Cryptomatte artık numuneler için daha az bellek tüketir, bu da daha yüksek AA ayarlarının, aşamalı oluşturma ve uyarlanabilir oluşturmayı (FIS ile uygun şekilde kullanıldığında) kullanmayı kolaylaştırır. Üç Cryptomattes ile 640×480 çözünürlükte oluşturulan basit bir sahnede aşağıdaki tablo pik bellekte iyileştirmeler gösterir. (Arnold-11042)

GUID 3D26DC75 B50F 478F 817E D12607F22BC5

Triplanar için çeşitli normal türler
Triplanar gölgelendiricisi, tekstüre için baskın ekseni seçmek için kullanılacak normal türü seçmek için kullanılabilen yeni bir parametreye sahiptir. Seçenekler

Gölgelendirme: Önceki davranış ve pürüzsüz gölgeleme normalini kullanır (bu normal yumru içerir).
smooth_and_displed: Gölgeleme gibi, ancak yumru olmadan.
smooth_beefore_displacing: Deplasman ve yumrudan önce düzgün normal olanı verir. Smooth_beefore_displacing’in Autobump’ın etkinleştirilmesini gerektirdiğini unutmayın. (Arnold-15523)

GUID 695180FB 815A 4D4A A65A 73969CCB36E8
GUID AF135B81 583F 47DF AE97 416508604674
shading smooth and displaced
GUID DE93C2EF 631B 425D 834C 1881DDD4E792
GUID CE80030B 02AF 4EC6 A1EE 3D15D01BCC00
shading smooth before displacing

3DS MAX eklentileri için Arnold

Malzemeler ve Haritalar için Seçilen Destek İzolatı: Arnold Renderview’da seçilen izolat artık malzeme ve haritalar, nesneler ve ışıklar için çalışıyor. Bunu kullanmak için noobjects veya ışıkların seçildiğinden emin olun ve ardından KOBİ’de bir (veya daha fazla) malzeme veya harita seçin. Seçilen malzemeler ve haritalar Arnold Renderview’de oluşturulur ve karmaşık gölgelendirici ağaçlarının hata ayıklamasını kolaylaştırır. (Maxtoa-1852)

GUID 0F071B95 0D3A 4604 943C 27E870FC9B2F

Maxtoa araç çubuğu iyileştirmeleri: Maxtoa araç çubuğu daha fazla geri bildirim ve daha iyi UX vermek için geliştirildi; ARV’de rending düğmeleri artık en aza indirilmişse ARV penceresini geri yükleyecek ve ARV’nin oluşturma durumunu belirtmek için vurgulanacaktır. (Maxtoa-1863)
ASS İhracatında İyileştirmeler: Bir eşek dosyasını dışa aktardığınızda, kullanılmazsa render bölgesi dışa aktarılmaz. (Maxtoa-1861)
Yönlü Arnold ışıkları artık ViewPort’ta görünüm olarak kullanılabilir: Viewport’ta görünüm olarak kullanılacak Arnold ışıklarına destek eklendi. Bu sadece yönlü ışıklar için çalışır. (Maxtoa-1893)
Geliştirilmiş Arnold Renderview Kararlılığı: Arnold Renderview’in lansmanı ile ilgili bir kod bölümünde birkaç kararsızlık bulundu. Bu kod artık yeniden düzenlenmiş ve güvenli ve istikrarlı olmalıdır. Bkz. Bugfixes bölümüne.
Lisans Arızası Varsayılan Değişikliği True olarak değiştirin: Önceden yanlış varsayılan olarak yanlış. (Maxtoa-1897)
ALEMBIC Prosedürel Hareket Bulanıklık Anahtarları: ALEMBIC Prosedürü iki yeni parametreye sahiptir. Bu parametreleri, Arnold gösteriminde Alembic dosyasına göre daha az sayıda hareket örneğine sahip olmak için kullanabilirsiniz. Alembic dosyasındaki orijinal numune sayısını kullanan 0 olarak varsayılan parametreler. (Maxtoa-1914)

Arnold Renderview Geliştirmeleri

Arnold Render Görünümü – Günlük Görüntüleyicisi: Kaydedilen günlükleri görüntülemek için sekmeler ekleyin ve günlük dosyalarını yüklemek için: Diskten canlı günlüğü kopyalamanıza ve günlük dosyalarını yüklemenize izin vermek için günlük görüntüleyicisine sekmeler eklendi (Arnold -15640)
Yeni Arnold Renderview Simgeleri: Arnold Renderview yeni gelişmiş DPI-bilgeli simgelere sahipti (Arnold-14264)

GUID C180E986 02E1 49DE B610 EC99B2572BCD

Performans Geliştirmeleri

Daha hızlı OpenVDB Hacim Kavşağı: Kesişen OpenVDB hacimleri birçok çekirdek için optimize edilmiştir. Cilt :: Kavşak’ın oluşturma zamanının büyük bir bileşeni olduğu sahneler büyük hızları görebilir. 128 çekirdekli bir makinede oluşturma süresinin% 73’ünü oluşturduğu bir sahne, hacim :: kavşak süresinin toplam sürenin% 16’sına düştüğünü gördü. (Arnold-15448)
Daha hızlı UV_CAMERA Fırınlama: UV_CAMERA.GRID_SIZE VARSAYICI artık 16 yerine 0’dır; burada 0, Grid_Size’nin otomatik olarak seçildiğini belirtir. Yeni varsayılanı kullanarak, 800 bin üçgenle bir küre pişirmek artık önceki varsayılandan 6,5 kat daha hızlı. (Arnold-15441)
ALEMBIC Prosedüründe Geliştirilmiş Oluşturma: Anlamlı geometriler artık Alembic’te daha iyi ele alınmaktadır. Bu, şimdi varsayılan olarak etkinleştirilen Make_instance ile bilinen sorunları giderir. (Arnold-15209, Arnold-8364, Arnold-8924, Arnold-7818)
Etkileşimli nesne görünürlük değişikliklerinin optimize edilmiş kullanımı: Görünürlük değişikliklerinin iyileştirilmiş algılanması daha hızlı sahne güncellemeleri sağlar. (Arnold-15708)

MaterialX Geliştirmeleri

Geliştirilmiş MaterialX Desteği: MaterialX v1.38.10-openPBR’ye yükseltildi. Bu yeni sürüm OpenPBR MaterialX düğümü, gelişmiş Lama desteği ve NPR gibi yeni düğümler için destek getiriyor. Bkz. [V1.38.10] (https://github.com/academysoftwarefoundation/materialx/releases/tag/v1.38.10), [v1.38.9] (https://github.com/academysoftwareefoundation/Mualyx/Releases/Tag/V1.38.9-1ses for dleeses forness. (Arnold-15659)
Arnold ve MaterialX gölgelendiricileri arasındaki birlikte çalışabilirliği geliştirin: Artık Standard_Surface ve OpenPBR_SURFACE gibi Arnold kapatma gölgelendiricilerini Mix gibi MaterialX SurfaceShader gölgelendiricilerine bağlamak mümkündür. (Arnold-15238)
MaterialX OSL Kapatma Desteği: Katmanlı fiziksel malzemelerin tanımı için MaterialX tarafından tanımlanan OSL kapanışları Arnold’a taşınmıştır. Örneğin, OpenPBR’yi uygulamak için gereken tüm kapanışlar artık OSL’de mevcuttur. Daha fazla bilgi için OSL Shaders’a bakın.

GUID AE6D8696 382B 47C3 8B73 C0C7599D2209

OSL Malzeme Kapatmaları ile oluşturulan kaplanmış dağınık malzeme.

Arnold geliştirmeler

Prosedürel örneklerdeki ışıklar: Her örnek için anal prosedürlerdeki ışıklar kopyalanır. Örneğin, ışıklarla eşek veya USD varlık örnekleri artık ışıkları düzgün hale getiriyor. (Arnold-15657)
Görüntü meta verilerine daha fazla seçenek ekleyin: EXR dosyaları gibi meta verilere sahip görüntüler artık Arnold/AA_samples_max, Arnold/AA_ADAPTITE_THRESHOLD, Arnold/FIS_Filter ve Arnold/FIS_FILTER_WIDTH METADATA’ları içerir. (Arnold-15521)

OpenPBR Geliştirmeleri

OpenPBR Dönüşümü: 3DS Max Scene Dönüştürücü için Yeni Bir Ön Ayar Fiziksel Malzeme Standart Yüzeyini ve Arnold OpenPBR Surpaceto Yeni 3DS MAX OpenPBR materyali 3DS Max 2025 Güncelleme 3 (Maxtoa-1909)
OpenPBR metalik lobun düzeltilmiş kenetlenmesi: OpenPBR metalik lob Fresnel, spesifüler_ ağırlık parametresi 1’in üzerinde arttığında daha önce enerji kazancı sergilemiştir. Bu, bu durumda enerjiyi koruyacak şekilde düzeltilmiştir, bu durumda yüksek specular_weight sınırında bir ayna yansımasına doyurulur.

GUID 5B7ADFA3 3622 4F2A BD12 21608E10EEB2

USD Geliştirmeler

USD aşama nesnesinde ‘Hydra’ modunun kullanımı artık isteğe bağlıdır: MAXTOA 5.7.8.0’da tanıtılan maksimum USD aşama nesnesinde Hydra modunun kullanımı, yeni seçenek Legacy çeviri modunu kontrol ederek kapatılabilir (MaxtoA-1839)
HYDRA Modunu Set Stage Nesnesinde varsayılan olarak ayarlayın Prosedür: MAX USD Stage nesnesi artık daha fazla uyumluluk ve performans için Arnold Hydra modunu kullanıyor. (Maxtoa-1906)

Uzak Işıklar Normalleştirme Desteği: Uzak ışıklar artık Normalleştir özelliğini destekler, böylece artık normalleştirmeyi devre dışı bırakabilirsiniz (her zaman etkinleştirilmeden ve normalleştirme özniteliği göz ardı edildi). Önceki davranışa geri dönmek için USD_LEGACY_DISTANT_LIGHT_NORMALY ARNOLD seçeneğini kullanabilirsiniz. (USD#2176)
USD 24.11: USD prosedürü artık 24.11 USD kullanıyor.
Daha İyi Hydra Desteği: Son USD sürümleri ve Solaris ile gelişmiş uyumluluk:
Hydra’da Dirtyrender etiketini düzgün bir şekilde kullanın. USD#2170
Kullanıcı bir fark oluşturma çıkışını (AOV) görüntülediğinde renderları yeniden başlatmayı önlemek için Hydra’da duraklatma yerine durdurma render kullanın. USD#2177
Daha fazla oluşturma istatistikleri ekleyin: Sahneyi okumak için geçen süre Arnold render istatistiklerine dahil değildir. USD#2190
Hydra’da Shader_Override: Seçeneklerde ayarlanan shader_override ile Arnold sahneleri USD’ye aktarılabilir ve Hydra’dan oluşturulabilir (USD#2119)
Hydra’daki operatörler: operatörler artık USDSHade ilkelleri olarak temsil edilmektedir. USD’ye ihraç edilen operatörlerle Arnold sahneleri artık Hydra (USD#2110) üzerinden oluşturulabilir
Güncellenen Arnold Şemaları: Legacy Typeed Şemaları, karşılık gelen USD düğüm türleri için API şemalarıyla değiştirildi (USD#2088)
Sürümlü şemalar için ilk destek: Sürümlü şemalar (Domelight_1 gibi) artık USD ve Hydra’da (USD#2145) oluşturulabilir
USD prosedüründe Hydra modu: USD verilerini bir Hydra çerçevesi aracılığıyla oluşturmak için yeni bir parametre HYDRA kullanılabilir. Bu, etkileşimli güncellemeleri destekler ve bir Hydra render delegesiyle aynı davranışı yeniden üretmek için kullanılabilir (USD#2109 USD#2107 USD#2019 USD#2017 USD#2003)
Transform_keys Primvar: Primvar Arnold: Transform_Keys ayarlandığında, Arnold düğümlerinin matrisleri için kullanılan zaman örneklerinin sayısını kontrol eder (USD#2111)
Hydra’daki Arnold kameralar: Arnold kameralar (VR, Silindirik, Küresel, UV, Fisheye) şimdi Hydra’da desteklenmektedir. Arnold kameraları USD yerleşik kameralar olarak oluşturuyorsunuz, bir ip ile Arnold kamera türünü belirten kamera. (USD#1738 USD#2082)
Hydra’yı daha iyi destekleyen gelişmiş USD ihracatı: USD ihracatları şimdi Hydra’yı destekliyor, böylece Maya veya 3DS Max’in sahneleri şimdi Houdini Solaris’te beklendiği gibi işliyor.
USD#2000 – Hydra’da oluşturulabilmeleri için düğüm grafiklerinden ışık filtreleri yazın
USD#1965 – Rendersettings İlkelinde Renk Yöneticisi Öznitelikleri Yazın
USD#2008 – Usdlux şemaları olarak nokta ve fotometrik ışıklar yazın
USD#2030 – Hydra desteği için bir düğüm grafiği altında arka plan ve atmosfer gölgelendiricileri yazın
USD#2031 – Hydra desteği için bir düğüm grafiği altında AOV gölgelendiricileri yazın
USD#2025 – Hydra desteği için düğüm grafikleri aracılığıyla görüntüler yazın
USD#1987 – USD olarak yazılmış geomSubssets’te Yazar FamilyName ve FamilyType
USD#2080 – Yazar Animasyonlu Shader öznitelikleri Hydra’da oluşturabilecekleri şekilde
USD#2047 – Gölgelendiriciler ihracatı bir malzemeye bağlı olmalıdır
USD ve Hydra Render’ları arasındaki uyumsuzluklar: Her iki kod yolunda da tutarlı bir davranışa sahip olmak için prosedür veya render delegesinde birkaç değişiklik yapıldı.
USD#1974 – Delege yalnızca gerektiğinde varsayılan gölgelendiriciler oluşturmalıdır
USD#1959 – Hydra’daki Normal ve Primvarların Çevirisini Geliştirin
USD#1946 – Hydra için Malzemede Renk Alanı Destekleyin
USD#2042 – Prosedürde Hydra Normals Skinning davranışını takip edin
USD#2055 – Hydra’da Animasyonlu Eğriler Oryantasyonlarını Destekleyin
USD#2053 – Arnold Native Hydra Prims’te desteklenmeyen görünürlük ve tarafsızlık özellikleri
USD#2061 – Hydra’da Arnold Işık Gruplarını Destekleyin
USD#2086 – Prosedür ve Hydra’da FOV’u benzer şekilde hesaplayın
USD#2057 – Hydra’da Ginstance desteği ekleyin ve bir veri yarışı sorununu düzeltin
USD#2067 – Prosedürle örgülerde/eğrilerde işe yaramaz “normaller” kullanıcı verilerini yazmayın
USD#2010 – Spot Işıklardaki Destek Tahliyesi
USD#1979 – Hydra Fotometrik Işıklardaki Destek Tedavisi
USDPlane Desteği: USDPlan ilkelleri daha önce göz ardı edildi ve şimdi Arnold’da oluşturuldu. (USD#2058)
ArnoldProceduralCustom İlkelleri için Geliştirilmiş Destek: ArnoldProceduralCustom İlkelleri artık, kurum ve görünürlük ayarları da dahil olmak üzere diğer geometrik ilkeller gibi desteklenmektedir. (USD#2064)
Profilleme / İstatistikler: Oluşturma ayarları artık arnold profilleme veya istatistik dosyaları (USD#1118) çıktı için dosya adlarını belirleyebilir

Bileşen Güncellemeleri

Arnold Renderview OpenColorio 2.4.1’e güncellendi: Arnold

Renderview (ARV) artık OpenColorio Sürüm 2.4.1 kullanıyor
Güncellendi OpenImageio: OpenImageio v2.6.3.0 olarak güncellendi. (Arnold-13742)
OpenColorio 2.4.1: OpenColorio v2.4.1 olarak güncellendi. (Arnold-15681) Bkz. Sürüm notlarının tamamı.
Yükseltilmiş OCIO: OpenColorio 2.4.0’a yükseltildi. (Arnold-15477)
Güncellenmiş Autodesk Desktop Lisanslama Yükleme işlemi artık aşağıdaki bileşenleri içeren Autodesk masaüstü lisanslama yükleyicisi sürüm 15.1 kullanıyor: adsklicensingservice 11.16.5912, adskligensingagent 5.20.12.4281 ve adskligensingStelper 2.13.1.2514.
Güncellenmiş Autodesk Analytics Programı: Autodesk Analytics Programının (ADP) daha yeni bir sürümü Arnold’a entegre edildi. Bu, performans ve istikrar iyileştirmeleri getirir. Özellikle, beş dakika beklemek yerine, ADPClientService.exe, Arnold sona erer ve ADPClientService işlemini bitirir bitirmez bırakır. (Arnold-15396, Arnold-12865)
Güncellenen CER: Müşteri Hata Raporlama (CER) Kütüphanesi V7.1.3 olarak güncellendi. (Arnold-13834)

API değişir

Görüntüleyici bir kez çalıştırma mod: Görüntüleyiciler artık bir kovanın sonunda veya tamamlanmış bir son çerçevenin ucunda yalnızca bir kez çalışacak şekilde ayarlanabilir. Bu, özellikle pahalı görüntüleyiciler için yararlı olabilir ve ImagerProperties :: Run_once özelliği aracılığıyla etkinleştirilebilir. (Arnold-12191)
AtImagersChedule’u AtImagerProperties ile değiştirin: Imageger_prepare API, bir görüntüleyicinin nasıl çalışması gerektiği konusunda daha fazla kontrol sağlayan yeni bir AtimagerProperties yapısına sahiptir. (Arnold-15774) Ayar İmaj Kovası / Tam Çerçeve Çizelgeleri artık böyle çalışacak:

imager_prepare { if (run_imager_full_frame)
properties.schedule_full_frame = true; else
properties.schedule_bucket = true; }
  • Cihaz seçimi için geliştirilmiş dönüş değerleri API: AideVicesElect ve AideViceaUtoselect artık API çağrısının hata durumunu daha iyi tanımlamak için bir int yerine atdeviceselecterrorcode enum’u döndürüyor. (Arnold-14652)
    Atdeviceselecterrorcode
    Başarı cihazı seçimi başarılı oldu
    ERREAL_NO_DEVICES_FOUND Arnold uyumlu cihaz yok
    EREPRATE_NAME Seçenekler için eşleşme bulunamadı. GPU_DEFAULT_NAMES Normal İfade
    EREPRATION_MEMORY Eşleşen bir cihazda options.gpu_default_min_memory_mb eşiği
    EREPRATION_INVALID_ID Seçimde Invalid Cihaz Kimliği
    ERREAL_UNSUPPORTED Desteklenmemiş Cihaz Seçim
    ERREAL_UNKNOWN JENERIC HATA
    Düğüm API: Bir üretici düğümünde bir tüketici düğümü ile belirli bir parametre arasında bir güncelleme bağımlılığı bildirmek için yeni AinodeadDDEpendence eklendi (bir tüketici, birden fazla parametre aracılığıyla bir üreticiye bağlı olabilir). İki düğüm arasındaki bağımlılığı temizlemek için başka bir API eklendi (tüm parametreler için). Son olarak, önceki API kullanımdan kaldırılmıştır. Aynı davranış, tüm parametreleri kapsayan bir bağımlılık oluşturmak için newainodeadDDEpendency API kullanılarak ve parametre için boş veya boş bir dize geçirilerek çoğaltılabilir (bu sadece kesinlikle gerektiğinde kullanılmalıdır). (Arnold-15483)
AI_API void AiNodeAddDependency(AtNode* consumer, const AtNode* producer, const AtString param);
AI_API void AiNodeClearDependency(AtNode* consumer, const AtNode* producer);
AI_API AI_DEPRECATED void AiNodeAddDependency(AtNode* consumer, const AtNode* producer);

Limit Düğüm Güncellemesi Özyineleme: Daha önce, düğüm güncellemeleri tüm düğüm türleri için üst zincirle yayıldı. Şimdi bunu sadece şekil düğümleri için yapıyoruz. Bu, düğüm güncelleme süresini artırabilir. (Arnold-15492)
Gereksiz Düğüm Güncellemeleri Kaçın: Bir düğüm parametresini geçerli değere sıfırlamak artık bir düğüm güncellemesine neden olmaz. (Arnold-15402)
Parametre başına Güncelleme Bağımlılıkları: Daha önce, bir düğüm güncelleme bağımlılığı, bağımlılık düğümü değiştirildiğinde bir düğümün güncellenmesine neden oldu. Şimdi bu bağımlılıkları parametrelere göre tanımlıyoruz, bu nedenle düğüm güncellemesi yalnızca bağımlılık düğümündeki belirtilen parametrelerden biri değiştirildiğinde tetiklenir. (Arnold-15483)
Parametre Gruplama ve Türler için Ek Meta Veriler: Çoğu temel türü için yeni meta veriler eklendi (parametreler hakkında bilgi belirtmek için Polymesh, Shape, Light ve Skydome_light gibi. (Arnold-15674)
UI.Groups – Parametrelerin gruplandırılması hakkında bilgi, parametrelerin görüntülenmesini otomatikleştirmek için uygulamalar için kullanışlıdır. Bu meta veriler daha önce sadece bazı gölgelendiriciler için mevcuttu. Grup adı 1: param_1 param_2, grup name2: param_3 param_4
UI.HIDE – Bu boolean bir arayüzde bir parametreyi gizler
ray_vis_type – Ray tipi bir maskeyi temsil eden bir bayt değeri alan parametreler için bir boole meta verisi, örneğin, görünürlük, tarafsızlık

Uyumsuz değişiklikler
Arnold 7.4 ikili uyumluluğu bozar. Arnold’un eski sürümlerine karşı derlenen gölgelendiriciler, prosedürler ve diğer eklentiler Arnold’un bu sürümüyle uyumlu değildir ve güncellenmeli ve yeniden derlenmelidir.

Autodesk Network Lisanslama Sürümü: Arnold 7.4 ARNOL_2026 Licensing’e geçiş yapar. (Arnold-15400)
Tek kullanıcı abonelikleri Arnold 7.4 ile çalışacaktır. Eklenti yükleyicileri yeni sürümü otomatik olarak kaydeder. Bir eklenti kullanmazsanız, Arnold’u indirdikten sonra Arnold Lisans Yöneticisi’ni açın ve Kayıt’a tıklayın.
Mevcut ağ lisansları Arnold 7.4 ile çalışmayacaktır. Yeni ARNOL_2026 lisanslarınızı oluşturmak için Autodesk hesabınıza giriş yapın.
Yükleyicileri çalıştırmazsanız ve Arnold’u manuel olarak kaydederseniz, adsklicensingInsthelper komutuyla –pk c0pr1 —pv 2026.0.0.f kullanın.
Kaldırıldı SSS_USE_AUTOBUMP seçeneği: Nesne başına Autobump_visibility bayrağını kullanın. (Arnold-15782)
Legacy_volume_albedo kaldırıldı: Yeni cilt albedo daha kullanışlı olduğundan bu seçenek artık mevcut değil. (Arnold-15782)
AIMSGSetCallback (), AIMSGADDCallback (), AIMSGRESETCallback (): AIMSGregisterCallback () ve AIMSGDEREGISTERCallback () kullanın. (Arnold-15782)
AIASSload (), AiasSwrite (), AiasSwriteWithMetadata (): AISceneload () ve AISCenewrite () kullanın. (Arnold-15782)
AiorEnnayArbsDF () ve AimicrofacetSettHinfilm () ‘nin kullanımdan kaldırılmış sürümlerini kaldırdı: Sürümü aynı işlev adına sahip ancak ek bağımsız değişkenlerle kullanın. (Arnold-15782)
Kaldırıldı ailoadimage (): bunun yerine aireadimage () kullanın. (Arnold-15782)
Kullanımdan kaldırılmış enable_new_quad_light_smpler ve enable_new_point_light_sampler seçenekleri: Yeni örnekleyiciler her zaman daha iyi olmalıdır, bu nedenle bu seçenekler kullanımdan kaldırılmış olarak işaretlenir ve Arnold’un gelecekteki bir sürümünde kaldırılır. (Arnold-15782)
Uzak Işıklar Normalleştirme Desteği: Uzak ışıklar artık Normalleştir özelliğini destekler, böylece artık normalleştirmeyi devre dışı bırakabilirsiniz (her zaman etkinleştirilmeden ve normalleştirme özniteliği göz ardı edildi). Önceki davranışa geri dönmek için USD_LEGACY_DISTANT_LIGHT_NORMALY ARNOLD seçeneğini kullanabilirsiniz. (USD#2176)
Renk Dönüşümü Olmayan Aimaketx: Aimaketx veya Maketx, oluşturma alanı ile aynı renk alanına sahip bir doku üzerinde çalıştırıldığında, otomatik-TX’in render zamanında yaptığı şeyle aynı konvansiyonun ardından “ham” soneki bir TX dosyası oluşturulur. (Arnold-15636)
OCIO ENV var: Varsayılan Renk Yöneticisi düğümü, özel bir yapılandırma dosyasına işaret eden bir ortam değişkeni OCIO ile kullanıldığında, Arnold artık SRGB adı verilen dar bir boşluk varsaymak yerine 8 bit dokular için uygun bir dar boşluk kullanın. (Arnold-15634)
Eksik bağımlılıklar: Özel düğümler tüm bağımlılıkları bildirmelidir. Arnold, parametre başına bağımlılıklar kullandığına göre, eksik bağımlılıklar çökmeye veya asılmaya neden olabilecek geçersiz verilerle sonuçlanacaktır. Ayrıca, render kamera değerlerine bağlı gölgelendiriciler, yeni bir kamera ayarlandığında gölgelendiricinin güncellenmesi için options.camera’ya bağımlılık beyan etmesi gerekir. (Arnold-15483)

Hata Düzeltmeleri

Maxtoa -1758 – Değişen Oluşturma Çözünürlüğünde ARV ile Çarpışma
Maxtoa-1832-Dosya-> Dışa aktarma iletişim kutusundan (Render iletişim kutusunda arşiv işlevini kullanırken değil). Çözünürlük her zaman yanlış 1×1 piksel olarak ihraç edildi ve arka plan rengi ve ortam haritaları eksikti. Bu düzeltildi.
Maxtoa -1853 – Maxtoa’da Crash :: MainThreadSyncjob :: Execute
Maxtoa -1862 – 3DS MAX 2023 için önceki kaydetme ile maks.
Maxtoa -1867 – Render> OU’da Crash

TPUT Ayarları
Maxtoa -1868 – Bake/render’ı dokuya kullanırken, OpenPBR’nin metallığı doğru bir şekilde dışa aktarılmadı.
Maxtoa -1871 – Bazı durumlarda – özellikle Maxscript’ten oluşturulurken – ilk render siyahtı.
Maxtoa -1873 – Arnold aktif oluşturucu olmadığında Maxtoa araç çubuğunun durumu doğru şekilde geri yüklenmedi ve bu da araç çubuğunun kullanıcı tarafından gizlendikten sonra bile görünmesine neden oldu.
Maxtoa -1889 – ARV yanlış çözünürlükle başlar
Maxtoa -1890 – Bazı durumlarda, Gamma OCIO renk yönetiminin üzerine yanlış uygulandı
Maxtoa -1891 – AI :: NA :: AinodegetParent
Maxtoa -1892 – Maxtoa :: Maxtoa_renderview :: getSelectionCount
Maxtoa -1898 – Bazı durumlarda, pencere yeniden boyutlandırılıncaya kadar işleme alanı görünmez
Arnold -7549 – kısmi alfa render çok karanlık olan PNG dokuları
Arnold -11794 – Vektör tipi gölgelendiriciler bir şekle atandığında siyah oluşturur
Arnold -12112 – Ekleme Render, yanlış AOV’da kovaların eklenmesine neden olur
ARNOLD -15082 – İzolasyon Seçim simgesi ARV durum çubuğundaki bilgileri kapsıyor
Arnold -15247 – Windows altında VGPU’lu sistemlerde veya TCC modunda GPU’da sabit çökme
Arnold -15278 – Light_group veya Shadow_group dizisinin etkileşimli modifikasyonunda çarpışma
Arnold -15433 – OIDN atvector’u float2 olarak ele alıyor2
Arnold -15454 – Ebeveyn üzerinde zaten tanımlandıysa, bir örnekte bir kullanıcı özelliğini geçersiz kılma destek
Arnold -15478 – [GPU] UV_CAMERA ile asılır ve çöker
Arnold -15488 – Tanıtılan Renk Portu ile Yayınlanmış Bileşik Malzeme Doğru Olmuyor
Arnold -15533 – Kick Info’da Parametrelerin Sabit Siparişi
Arnold -15542 – Bir ağdaki ışık grubu dizisini örneklerle değiştirirken çarpışma
Arnold -15543 – Render görünümünde gama simgesi DPI ile ölçeklenmiyor
Arnold -15556 – Clip_Geo Prosedür örnekleriyle tam olarak çalışmıyor
Arnold -15587 – Bir örnek düğümündeki parametre sıfırlaması gereksiz dizi kopyalarını oluşturur
Arnold -15645 – Doku Çözme Bazı durumlarda arama yolu veya yol eşleme ile çalışmıyor
Arnold -15668 – Prosedürel bir düğümü sıfırlamak, çocuklarını boşaltmalıdır
Arnold -15670 – Anlamlı bir ağda Vlist’i değiştirirken çökme
Arnold-15723 Dağınık bir Lama Shader’ın üstüne bir dielektrik katmanlama yaparken görünür katman yok
Arnold -15828 – [GPU] Gölge Artefaktları İletim veya Opaklık
USD#1764 – Arnoldusd şeması Arnold SDK’da eksikti
USD#1837 – Animasyonlu Ana Matris ile Anged Ciltli Geometrinin Hareket Bulanıklığı Düzelt
USD#1961 – Radius Primvars yazıldığında Hydra’da rastgele eğriler genişliği
USD#1972 – Hydra’da alt dijit yinelemeler 0’a eşit olduğunda alt bölümün devre dışı bırakıldığından emin olun
USD#1977 – AOV gölgelendiricileri sahne biçiminin Hydra modunda düzgün ayarlanmadı
USD#1982 – Primvars ana ilkel olarak ayarlandığında alt bölümleri düzeltin
USD#1984 – Silindir ışıkları USD aracılığıyla normalleşmeyi dikkate almıyor
USD#1992 – 3’ten fazla anahtarla Hydra Ciltli Konumları Destekleyin
USD#1994 – Farklı topolojilerle sabit hydra hataları ve ilk renderlerde yanlış hızlar
USD#1997 – XFormop Ana Prims’e ayarlandığında doğru miktarda dönüşüm anahtarı uygulayın
USD#2015 – Boş genişliklerle Hydra Puanlarını Destekleyin
USD#2027 – Ağ elle kullanıldığında prosedürde facevaring normaller enterpolasyonunu düzeltin
USD#2037 – Örnekleri ve nesneleri iyileştirin Hareket bulanıklık tutarlılığı
USD#2078 – Hydra render geri çağrısının her zaman çağrıldığından emin olun
USD#2084 – Görüntüleyiciler tüm sürücülere uygulanmalıdır
USD#2092 – Prosedürde Prims görünürlüğü ayarlandığında etkileşimli güncelleme sorununu düzeltin
USD#2094 – Prosedürde Malzeme Etkileşimli Güncellemeleri Destekleyin
USD#2102 – Hydra uyarısını kaldır Subdiv_iterations: Tür baytını kullanın, int değil
USD#2105 – Bir Hydra Toplu İşleme Başladıktan Sonra Arnold sahnesinin değiştirilmediğinden emin olun
USD#2122 – Rectlight, Arnold’dan dışa aktarılan sahnelerle genişlik / yüksekliği dikkate almıyor
USD#2129 – Yükselticiler boş / geçersiz konumları olduğunda sabit çökmeler
USD#2131 – Değişken bir prim XFormable olmadığında yanlış dönüşüm
USD#2133 – Kök ilkel geçersiz olduğunda sabit çökme
USD#2154 – Kabuklu Regresyonu Düzeltin Eksik Hareket ve Hız Verilerini Oluşturuyor
USD#2159 – Deforme edilmiş ağ ve alt bölümlü kullanıcı veri hataları
USD#2168 – Güncellenmiş Kod Çağrısı Örnek Primvar’ı Hareket Bulanıklık Etkileyen 24.08 USD’deki değişiklikleri takiben.
USD#2187 – Arnold ürün türleriyle çıktı görüntüsünü geçersiz kılamaz
USD#2201 – HYDRA Prosedürü, Giriş USD aşamasını deklanşör aralığıyla değiştirmemelidir

Sistem Gereksinimleri

Autodesk 3DS Max 2024, 2025, 2026
Windows 10 veya daha sonra, Visual Studio 2019 yeniden dağıtılabilir.
CPU’ların SSE4.1 talimat setini desteklemesi gerekir.
GPU oluşturma çalışmaları, Maxwell Mimarisi veya daha sonra bir NVIDIA GPU gerektirir. 560.76 veya daha yüksek sürücüler öneriyoruz.
Optix Denoiser, Cuda Compute özelliği 5.0 ve üstü olan bir NVIDIA GPU gerektirir.
Intel OIDN GPU desteği aşağıdakilerle sınırlıdır:
Intel XE DEDICAT

ed ve entegre gpus
Turing veya daha yeni mimariler kullanan nvidia gpus
RDNA2 (sadece Navi 21) ve RDNA3 (NAVI 3X) mimarileri ile AMD GPU’lar

Bir yanıt yazın
Tüm Türkiye´ye Ücretsiz Gönderim

Yukarıdaki tüm siparişlerde 400 TL

% 100 Ögrenme Garantisi

100% Güvenli Ödeme

MasterCard / Visa

💬
Para biriminizi seçin